Unia Europejska
#szamotulski #tradycja #powiat #nowoczesność
  • Godziny pracy: Poniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
  • ul. Wojska Polskiego 4,
    64-500 Szamotuły
  • tel.: + 48 61 292 87 00
Strona główna/Dla Mieszkańca/Aktualności/Koniec z awizo! Rusza usługa eSkrzynka!

Koniec z awizo! Rusza usługa eSkrzynka!

27 Kwietnia 2020

eSkrzynka

 

Ministerstwo Cyfryzacji rusza z kolejną e-usługą! Projekt przygotowany we współpracy z Pocztą Polską umożliwia zdalny odbiór korespondencji poleconej. Jedyne czego potrzebujesz to Profil Zaufany! 

Ale uwaga - w formie elektronicznej możesz otrzymać tylko korespondencję, czyli list. Tym samym, jak zapewnia Ministerstwo, drogą internetową nie dotrą do nas pisma z sądów, prokuratur, organów ścigania, czy komorników sądowych. Po nie nadal trzeba udać się na pocztę. Bez problemu odbierzemy natomiast korespondencję z urzędu gminy, spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej itp.

 

Jak to działa? 

Po pierwsze - bez Twojej decyzji i wiedzy nikt nie otworzy Twojego listu i go nie zeskanuje. Aby wystąpić o możliwość odbioru korespondencji w formie elektronicznej powinieneś o to zawnioskować. Do złożenia tego typu deklaracji oraz późniejszego odbioru przesyłek konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego.

Jeśli już go posiadasz wystarczy przejść do strony www.gov.pl i zalogować się do konta „Mój GOV” (prawy górny róg). Następnie wskazujemy interesującą nas e-usługę: „Załóż eSkrzynkę - odbieraj listy polecone” i klikamy  przycisk „Załóż e-skrzynkę”. Kolejny krok polega na wypełnieniu krótkiego formularza i zaakceptowaniu regulaminu. Po wykonaniu tych czynności. Na wskazany w formularzu adres e-mail otrzymasz wiadomość z danymi niezbędnymi do aktywowania skrzynki. Postępując zgodnie z wytycznymi zakończysz proces rejestracji i będziesz mógł cieszyć się z nowych funkcjonalności.

Nie masz profilu zaufanego? Nic nie szkodzi! Z łatwością założysz go korzystając z bankowości elektronicznej. Jeśli natomiast Twój bank nie daje Ci takiej możliwości (sprawdź listę banków umożliwiającą rejestrację w Profilu Zaufanym), postępuj według wideo-instruktarza, a następnie kontynuuj procedurę aktywacji usługi wg. wskazówek opisanych powyżej.

Twoja eSkrzynka będzie odtąd Twoim centrum komunikacyjnym. Każdorazowo otrzymasz na nią pliki zawierające treść zaadresowanych na Ciebie przesyłek poleconych - zeskanowaną kopertę oraz jej zawartość. Dodatkowo, po miesiącu od zeskanowania list trafi do Ciebie w swojej oryginalnej, papierowej formie (bez awizo, nie trzeba będzie iść po nią na pocztę).

 

Więcej informacji na temat nowoutworzonej e-usługi znajdziesz TUTAJ (kliknij).

 

 

 

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

do góry