Komunikacji, Transportu i Dróg
Zakres działalności Wydziału
Dyrektor Jacenty Grzęda
Podstawowe zadania Wydziału:
- prowadzenie wszelkich spraw związanych z rejestracją pojazdów;
- dokonywanie wpisów w dowodzie rejestracyjnym o ustanowieniu lub uchyleniu zastawu rejestrowego oraz zastrzeżeń o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa;
- kierowanie pojazdów na dodatkowe badania technicznego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska,
- przygotowywanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdu;
- kontrola spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych;
- przeprowadzanie egzaminu w zakresie transportu drogowego taksówką;
- prowadzenie wszelkich spraw związanych z nadawaniem krajowych i międzynarodowych uprawnień do kierowania pojazdami oraz ich zatrzymywaniem, cofaniem i przywracaniem;
- wydawanie kart parkingowych inwalidom;
- wydawanie skierowań i zaświadczeń na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji do kierowania pojazdami, wydawanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przejazd pojazdów o wymiarach lub masie większych od dopuszczalnych;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystywanie dróg w sposób szczególny;
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów;
- wydawanie i cofanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych;
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców na terenie Powiatu, sprawowanie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców;
- prowadzenie ewidencji instruktorów;
- wyznaczanie jednostek do parkowania i usuwania z drogi pojazdów;
- prowadzenie spraw z zakresu prowadzonej przez podmioty gospodarcze działalności związanej z wykonywaniem przewozów regularnych osób;
- prowadzenie spraw z zakresu licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób i rzeczy;
- prowadzenie spraw z zakresu krajowych przewozów drogowych na potrzeby własne osób, prowadzenie kontroli przedsiębiorców w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego lub przewozów na potrzeby własne;
- prowadzenie spraw z zakresu zezwoleń na przewozy regularne osób oraz na przewozy regularne specjalne osób na obszarze Powiatu;
- realizowanie zadań związanych z zarządzaniem ruchem na drogach powiatowych i gminnych Powiatu Szamotulskiego.
Czas pracy stanowisk obsługujących Klientów
Obsługa mieszkańców odbywa się w godzinach między 7:45 a 14:30.
Informujemy, że wszelkie niezbędne płatności związane z rejestracją pojazdów, wymianą dokumentów oraz za udzielone pełnomocnictwo można zrealizować bezgotówkowo bezpośrednio w Wydziale.
Formularze, wnioski, pliki do pobrania
Wzory formularzy i wniosków znajdą Państwo, a także inne dokumenty udostępniane Mieszkańcom przez Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg znajdą Państwo pod poniższymi likami: