Unia Europejska
#szamotulski #tradycja #powiat #nowoczesność
  • Godziny pracy: Poniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
  • ul. Wojska Polskiego 4,
    64-500 Szamotuły
  • tel.: + 48 61 292 87 00
Strona główna/Urząd/Wydziały/Komunikacji, Transportu i Dróg

Komunikacji, Transportu i Dróg

 Sprawdź stan kolejkiZarejestruj wizytę

Zakres działalności Wydziału

Dyrektor Jacenty Grzęda

Podstawowe zadania Wydziału:

  • prowadzenie wszelkich spraw związanych z rejestracją pojazdów;
  • dokonywanie wpisów w dowodzie rejestracyjnym o ustanowieniu lub uchyleniu zastawu rejestrowego oraz zastrzeżeń o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa;
  • kierowanie pojazdów na dodatkowe badania technicznego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska,
  • przygotowywanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdu;
  • kontrola spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych;
  • przeprowadzanie egzaminu w zakresie transportu drogowego taksówką;
  • prowadzenie wszelkich spraw związanych z nadawaniem krajowych i międzynarodowych uprawnień do kierowania pojazdami oraz ich zatrzymywaniem, cofaniem i przywracaniem;
  • wydawanie kart parkingowych inwalidom;
  • wydawanie skierowań i zaświadczeń na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji do kierowania pojazdami, wydawanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem;
  • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przejazd pojazdów o wymiarach lub masie większych od dopuszczalnych;
  • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystywanie dróg w sposób szczególny;
  • prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów;
  • wydawanie i cofanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych;
  • prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców na terenie Powiatu, sprawowanie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców;
  • prowadzenie ewidencji instruktorów;
  • wyznaczanie jednostek do parkowania i usuwania z drogi pojazdów;
  • prowadzenie spraw z zakresu prowadzonej przez podmioty gospodarcze działalności związanej z wykonywaniem przewozów regularnych osób;
  • prowadzenie spraw z zakresu licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób i rzeczy;
  • prowadzenie spraw z zakresu krajowych przewozów drogowych na potrzeby własne osób, prowadzenie kontroli przedsiębiorców w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego lub przewozów na potrzeby własne;
  • prowadzenie spraw z zakresu zezwoleń na przewozy regularne osób oraz na przewozy regularne specjalne osób na obszarze Powiatu;
  • realizowanie zadań związanych z zarządzaniem ruchem na drogach powiatowych i gminnych Powiatu Szamotulskiego.

Czas pracy stanowisk obsługujących Klientów

 

Obsługa mieszkańców odbywa się w godzinach między 7:45 a 14:30.

Informujemy, że wszelkie niezbędne płatności związane z rejestracją pojazdów, wymianą dokumentów oraz za udzielone pełnomocnictwo można zrealizować bezgotówkowo bezpośrednio w Wydziale.

 

 

Aktualne zasady funkcjonowania Wydziału (od 17.05.2021)

 

Poniżej przedstawiamy Państwu procedury, które wdrażamy od dnia 17 maja 2021 r. w obsłudze interesantów przez Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg tut. Starostwa, w celu umożliwienia Państwu bezpiecznego realizowania wszystkich spraw z jednoczesnym powrotem do bezpośredniej obsługi klientów.

Przyjmowanie interesantów odbywać się będzie wg kolejności przybywających klientów.

  1. Z dniem 08 maja br. dotychczasowa skrzynka email: komunikacja@szamotuly.com.pl zostaje wyłączona. Zgłoszone przez nią pozytywnie zweryfikowane sprawy będą realizowane w terminie 10 -14 maja 2021 r. W przypadku weryfikacji negatywnej oraz niezałatwieniu zgłoszonej sprawy, w ww. terminie, ze względu na rozpoczęcie obsługi bezpośredniej, prosimy o osobiste stawiennictwo w Wydziale od dnia 17 maja 2021 r.
  2. Nadal do odwołania wyłączony zostaje system umożliwiający umawianie wizyty w Wydziale przez internet.
  3. Realizacja obsługi na dany dzień w Wydziale odbywać się będzie co do zasady zgodnie z Regulaminem Obsługi Klientów wprowadzonym Zarządzeniem Starosty 18 listopada 2019r., opublikowanym na stronie: http://kd.powiat-szamotuly.pl/files/regulamin.pdf co oznacza, że każdy klient chcąc załatwić sprawę z kategorii: prawo jazdy, rejestracja pojazdów oraz transport może jednorazowo załatwić JEDNĄ sprawę. Natomiast sprawy z kategorii dowody rejestracyjne - jednorazowo można załatwić TRZY sprawy.
  4. Na terenie Starostwa obowiązuje stosowanie środków ochrony osobistej - maseczki.
  5. Przypominamy, że pozostaje nadal możliwość zgłoszenia zbycia, nabycia i wyrejestrowania pojazdu za pomocą poczty tradycyjnej na adres tut. Starostwa, a także za pomocą platformy www.epuap.gov.pl lub przez stronę: www.esp.pwpw.pl. Natomiast wszelkie inne sprawy załatwiane będą bezpośrednio przy okienku w Wydziale.
  6. W celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących realizowanych spraw w Wydziale należy wybrać odpowiedni numer telefonu pod którym urzędnicy odpowiedzą na Państwa pytania:

Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.

 

Formularze, wnioski, pliki do pobrania

Wzory formularzy i wniosków znajdą Państwo, a także inne dokumenty udostępniane Mieszkańcom przez Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg znajdą Państwo pod poniższymi likami:

 
do góry
UWAGA KIEROWCY! Droga Obrzycko-Pęckowo-Ostroróg (1899P) oraz droga Kluczewo-Karolin (246510): zamknięcie przejazdów kolejowych zostało przedłużone do dnia 27.07. // Droga Samołęż - Stróżki: zamknięcie przejazdu kolejowo-drogowego (km 49.199) w terminie 20-22.07.2021 r. // Droga nr 250069P (ul. Nabrzeżna we Wronkach) zamknięcie przejazdu przedłużone do dnia 31.08.