Unia Europejska
#szamotulski #tradycja #powiat #nowoczesność
  • Godziny pracy: Poniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
  • ul. Wojska Polskiego 4,
    64-500 Szamotuły
  • tel.: + 48 61 292 87 00
Strona główna/Urząd/Wydziały/Geodezji, Kartografii i Katastru

Geodezji, Kartografii i Katastru

Zakres działalności Wydziału

Dyrektor Rafał Pawlęty

Podstawowe zadania Wydziału:

  • prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
    1. prowadzenie dla obszaru powiatu:
      1. ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
      2. geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
      3. gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
    2. tworzenie i prowadzenie bazy danych rejestru cen i wartości nieruchomości,
    3. tworzenie i prowadzenie bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych,
    4. tworzenie i prowadzenie bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000,
    5. tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000,
  • wydawanie wypisów, wypisów i wyrysów, wyrysów z ewidencji gruntów i budynków,
  • udostępnianie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w przedmiocie:
    1. zbiorów danych ewidencji gruntów i budynków,
    2. rejestrów, kartotek, skorowidzów, wykazów, zestawień tworzonych na podstawie bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
    3. mapy ewidencji gruntów i budynków,
    4. rejestru cen i wartości nieruchomości,
    5. bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
    6. bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych,
    7. bazy danych obiektów topograficznych,
    8. mapy zasadniczej,
    9. innych materiałów znajdujących się w powiatowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym,
    • uzgadnianie z wykonawcą prac geodezyjnych lub prac kartograficznych listy materiałów zasobu niezbędnych lub przydatnych do wykonania zgłoszonych prac,
    • weryfikacja zbiorów danych lub innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych lub prac kartograficznych pod względem zgodności z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji i kartografii,
    • przyjmowanie zbiorów danych lub innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych lub prac kartograficznych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    • wyłączanie materiałów i zbiorów danych z zasobu oraz przekazywanie ich do właściwych archiwów państwowych,
    • uwierzytelnianie dokumentów opracowanych na podstawie wykonanych prac geodezyjnych lub prac kartograficznych na potrzeby postępowań administracyjnych, postępowań sądowych lub czynności cywilnoprawnych,
    • utrzymanie operatu ewidencyjnego w stanie aktualności, tj. zgodności z dostępnymi dla organu dokumentami i materiałami źródłowymi,
    • sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
    • prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
    • przeprowadzanie okresowych weryfikacji danych ewidencyjnych,
    • uzgadnianie sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
    • zakładanie osnów szczegółowych,
    • ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
    • przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
    • realizacja zadań dotyczących budowy i rozwoju Systemów Informacji Przestrzennej, w tym tworzenie, aktualizacja i udostępnianie zbiorów metadanych oraz harmonizacja baz danych georeferencyjnych,
    • prowadzenie spraw i obsługi administracyjno–technicznej, w tym kompletowanie dokumentów związanych z funkcjonowaniem Służby Geodezyjnej i Kartograficznej.

Formularze, wnioski, pliki

Wzory formularzy i wniosków znajdą Państwo, a także inne dokumenty udostępniane Mieszkańcom przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami znajdą Państwo TUTAJ.

do góry