Unia Europejska
#szamotulski #tradycja #powiat #nowoczesność
  • Godziny pracy: Poniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
  • ul. Wojska Polskiego 4,
    64-500 Szamotuły
  • tel.: + 48 61 292 87 00
Strona główna/Dostępność

Starostwo Powiatowe w Szamotułach - informacje ogólne

Starostwo Powiatowe w Szamotułach znajduje się przy ul. Wojska Polskiego 4 w Szamotułach. Starostwo czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.

Zakres działalności i zadania Powiatu

Samorząd powiatowy odpowiada za sprawy dotyczące życia mieszkańców na obszarze powiatu, a więc przekraczające zasięg pojedynczej gminy. Rada Powiatu wybrana w powszechnych wyborach wybiera zarząd i starostę, którzy są odpowiedzialni za realizację zadań. Do zadań samorządu powiatowego należą zadania publiczne w zakresie:

  1. edukacji publicznej;
  2. promocji i ochrony zdrowia;
  3. pomocy społecznej;
  4. wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
  5. polityki prorodzinnej;
  6. wspierania osób niepełnosprawnych;
  7. transportu zbiorowego i dróg publicznych;
  8. kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
  9. kultury fizycznej i turystyki;
  10. geodezji, kartografii i katastru;
  11. gospodarki nieruchomościami;
  12. administracji architektoniczno-budowlanej;
  13. gospodarki wodnej;
  14. ochrony środowiska i przyrody;
  15. rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego;
  16. porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;
  17. ochrony przeciwpowodziowej, przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska;
  18. przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy;
  19. ochrony praw konsumenta;
  20. utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych;
  21. obronności;
  22. promocji powiatu;
  23. współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych
  24. działalności w zakresie telekomunikacji.

 Powiat wykonuje także inne zadania określone w różnych ustawach.

 

 

 

Jak się skontaktować z pracownikami Starostwa?

Żeby załatwić sprawy w Starostwie możesz:

  • przyjść do Starostwa i spotkać się z pracownikiem w godzinach od 7:30 do 15:30, natomiast wydział Komunikacji przyjmuje klientów od 7:45 do 14:15. W wydziale Komunikacji obowiązuje system kolejkowy.
  • złożyć wniosek przez elektroniczną skrzynkę podawczą E-PUAP na: /SPSZAM/SkrytkaESP.
  • zadzwonić na numer: 61 29 28 700.
  • napisać e-mail na adres:
  • wysłać pismo na adres:

Starostwo Powiatowe w Szamotułach

Ul. Wojska Polskiego 4

64-500 Szamotuły

Jeśli chcesz wybrać inną formę komunikacji z urzędnikiem np. poprzez SMS, tablicę z literami lub chcesz, abyśmy przygotowali formularze i dokumenty z powiększonym tekstem - złóż wniosek (do pobrania na stronie). Informujemy, że wniosek możesz złożyć w Polskim Języku Migowym wysyłając nagranie na adres e-mail: .

 

 

 

Koordynator do spraw dostępności

Funkcję koordynatora do spraw dostępności w Starostwie Powiatowym w Szamotułach pełni Anna Prentka.

Dane kontaktowe:

Starostwo Powiatowe w Szamotułach

Ul. Wojska Polskiego 4

64-500 Szamotuły

Tel. 61 29 28 711

e-mail:

 

Kategoria: Powiązane pliki [3]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Urząd
docx 2021-01-20 Wniosek o możliwość komunikacji w innej formie
ilość pobrań: 36
Wniosek o możliwość komunikacji w innej formie 19.42KB -
pdf 2021-01-20 Zakres działalności Starostwa w tekście łatwym do przeczytania (ETR)
ilość pobrań: 201
Zakres działalności Starostwa w tekście łatwym do przeczytania (ETR) 294.73KB zobacz
docx 2021-04-29 Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Szamotułach (aktualizacja - kwiecień 2021 r.)
ilość pobrań: 17
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Szamotułach (aktualizacja - kwiecień 2021 r.) 117.19KB -
do góry