Komunikat Starosty Szamotulskiego z dnia 3 kwietnia 2020 r.
3 Kwietnia 2020Komunikat Starosty Szamotulskiego
z dnia 3 kwietnia 2020 r.
dotyczący obsługi klientów Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg
Starostwa Powiatowego w Szamotułach
W związku z ogłoszeniem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii i wprowadzeniem ograniczeń w wykonywaniu zadań przez Starostwo Powiatowe w Szamotułach do zadań niezbędnych dla zapewnienia pomocy obywatelom i określonych zadań wyłączających bezpośrednią obsługę interesantów oraz w celu dodatkowej ochrony pracowników Starostwa, informuję, co następuje:
Za niedokonanie w okresie 30-dniowym rejestracji pojazdu sprowadzonego z innego kraju UE albo niezgłoszenia w takim samym terminie nabycia/zbycia pojazdu zarejestrowanego w kraju, nie będą nakładane grzywny, gdyż ustawowy termin na dokonanie wymienionych czynności został wydłużony do 180 dni.
Biorąc powyższe pod uwagę oraz wprowadzone na terytorium RP ograniczenia, zwracam się do Państwa z prośbą o maksymalne przełożenie terminu dokonywania czynności zgłaszania nabycia/zbycie pojazdu.
Poniżej przedstawiamy procedury, które wdrażamy od dnia 6 kwietnia 2020 r. do odwołania, w obsłudze interesantów przez Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg tut. Starostwa, w celu umożliwienia Państwu bezpiecznego realizowania niezbędnych spraw:
- Zawiadomienia o zbyciu lub nabyciu pojazdu zarejestrowanego na terytorium RP prosimy przesyłać za pomocą poczty tradycyjnej na adres tut. Starostwa, drogą elektroniczną za pomocą platformy epuap.gov.pl,www.gov.pl lub wyjątkowo doręczyć do działającego w ograniczonym zakresie biura podawczego tut. Starostwa (przedsionek holu głównego wejścia do budynku C Starostwa - w przedsionku może znajdować się tylko jedna osoba).
- Wyłącznie za pośrednictwem poczty tradycyjnej, przez platformę epuap.gov.pl,www.gov.pl lub wyjątkowo przez doręczenie wniosku do biura podawczego tut. Starostwa (przedsionek holu głównego wejścia do budynku C Starostwa) można również załatwić sprawy takie jak: wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane w zagubionym dowodzie bądź karcie pojazdu lub wyrejestrowanie pojazdu.
- Osoby, które mają do odbioru stały dowód rejestracyjny, proszone są o przesłanie pocztą tradycyjną na adres tut. Starostwa pozwolenia czasowego wraz z kartą pojazdu (jeśli była wydana). Decyzje o rejestracji pojazdów, wraz z dowodami rejestracyjnymi, wysyłane będą do Państwa za pośrednictwem poczty tradycyjnej.
- Równocześnie przypominamy, że od listopada 2018 r. właściciele pojazdów nie muszą posiadać przy sobie podczas kontroli drogowej dowodu rejestracyjnego gdyż wszystkie dane o pojeździe są uzyskiwane przez odpowiednie służby z ewidencji CEPiK. Zatem z tego powodu nie ma żadnych sankcji dla kierujących pojazdem.
- Wszelkie inne, niezbędne informacje związane z rejestracją pojazdów lub dowodami rejestracyjnymi można uzyskać telefonicznie, pod numerami telefonów:
- 61 292 87 34 - sprawy związane z wydawaniem dowodów rejestracyjnych;
- 61 292 87 32/33 - sprawy związane z rejestracją pojazdów;
- 61 292 87 31 - Dyrektor Wydziału
- lub mailowo pod adresem:
- Doręczenie prawa jazdy (nowego i zatrzymanego) oraz wyrobienie profilu kierowcy możliwe będzie po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym, poprzez wysłanie pocztą tradycyjną na wskazany adres. Sprawy związane z wydawaniem praw jazdy: 61 292 87 36/38
- Z uwagi na zaistniałe okoliczności informujemy, że rejestrowane będą jedynie pojazdy nowe oraz sprowadzone z zagranicy - po przesłaniu skanu dokumentów przedkładanych do rejestracji na email: Równocześnie prosimy o podanie numeru telefonu kontaktowego. Po akceptacji przez pracownika przesłanego skanu dokumentów klient zostanie powiadomiony mailem zwrotnym o kompletności dokumentów oraz możliwości przesłania dokumentów oryginalnych pocztą tradycyjną lub wyjątkowo dostarczenia do wyznaczonego punktu podawczego Starostwa - w takim przypadku, w celu łatwej identyfikacji prosimy aby składane dokumenty były umieszczone w kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem właściciela oraz numerem telefonu. Decyzje o rejestracji pojazdu wraz z dowodami rejestracyjnymi będą wysyłane za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub wyjątkowo, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym takiej możliwości, mogą być odebrane osobiście w biurze podawczym Starostwa, po określeniu przez pracownika rozpatrującego sprawę terminu ich odbioru.
- Ponadto w chwili obecnej, aż do odwołania wyłączony zostaje system umożliwiający umawianie wizyty w Wydziale przez internet.
Równocześnie przypominamy, że wszystkie pojazdy, które są już zarejestrowane w kraju, są tym samym dopuszczone do ruchu i mogą być użytkowane bez przeszkód. Za nieprzerejestrowanie pojazdu nie grozi żadna karna opłata, zatem prosimy o wyrozumiałość i zgłaszanie tego typu spraw w terminie późniejszym.
Liczymy na Państwa zrozumienie wynikające z powagi sytuacji.
Starosta Szamotulski
Beata Hanyżak